ONDERWIJS

VAN IB NAAR KC

De rol van de intern begeleider verandert en vraagt om een bredere kijk op onderwijskwaliteit en de samenwerking binnen de school. Met onze tandemscan, het incompany traject en het IB-KC assessment begeleiden we scholen en professionals in deze transitie. Op deze pagina lees je hoe onze aanpak daarbij helpt.

TANDEMSCAN.

Het doel van de tandemscan is om te analyseren hoe de samenwerking tussen schoolleider en IB’er/KC’er verloopt en waar verbeteringen mogelijk zijn.

Rollen en verantwoordelijkheden verschuiven, wat afstemming en voortdurende dialoog binnen de school vereist. De tandemscan biedt inzicht in ontwikkelpunten en ondersteunt schoolleiders en IB/KC’ers bij het versterken van hun rol.

Maak van jullie tandem een krachtig duo. Vraag de scan aan en zet samen de volgende stap.

IB NAAR KC ASSESSMENT.

Van analytische vaardigheden tot coachende kwaliteiten: ons assessment maakt duidelijk waar de sterktes en verbeterpunten liggen. De beroepsstandaard van het LBBO vormt de basis voor dit assessment, wat zorgt voor een solide en objectief fundament.

Het talent- en competentie gedreven assessment bestaat uit een TMA-analyse waarmee we talenten en competenties inzichtelijk worden gemaakt. kopellen aan de drie rollen van de KC’er: leercoördinator, trendanalist en zorgregisseur. Met behulp van 360 graden feedback, zelfreflectie en gesprekscasuïstiek onderzoeken we hoe de talenten van de kandidaat aansluiten bij de rollen van de KC’er. De uitkomsten van het assessment helpen bij het opstellen van een persoonlijk ontwikkelplan dat de begeleider in staat stelt zijn of haar rol binnen de school te versterken. Zo draagt dit assessment niet alleen bij aan de persoonlijke groei van de IB’er naar KC’er, maar ook aan de kwaliteit van het onderwijs binnen de school.

SAMEN NAAR KWALITEIT.

In een tijd waarin de rol van intern begeleider (IB) transformeert naar kwaliteitscoördinator (KC), biedt ons (InCompany) ontwikkeltraject een unieke aanpak. Wij verbinden persoonlijke ontwikkeling van IB’ers met schoolbrede kwaliteitsverbetering door de tandem tussen IB/KC en schoolleiders centraal te stellen. Dit maatwerk-programma gaat verder dan een individuele cursus: we combineren organisatiebrede impact met duidelijke handvatten gebaseerd op de LBBO-beroeps-standaard en het Ankermodel.

Van visie tot praktijk—met intervisie, verdiepende sessies en gezamenlijke ontwikkeling zorgen we dat de rol van kwaliteitscoördinator niet alleen wordt geïntroduceerd, maar verankert in de schoolorganisatie.

BEGELEIDING OP MAAT.

Bij WOLTRING geloven we in duurzame ontwikkeling. Daarom bieden we na deze trajecten op maat gemaakte coachingstrajecten aan. Wil jouw medewerker verder met de ontwikkeladviezen uit de teamsessies? Onze coaches helpen niet alleen bij het beantwoorden van vragen, maar ook bij het ontdekken van de achterliggende vraag om de ontwikkeling echt in gang te zetten.

WAT MAG JE VERWACHTEN?

  • Toepassing van wetenschappelijke methodieken voor effectieve groei

  • Een helder en afgestemd proces op de individuele behoeften

  • Maatwerk coaching voor duurzame ontwikkeling

TMA-FILOSOFIE.

De TMA-filosofie, ontstaan ruim 25 jaar geleden, gelooft in de kracht van positieve psychologie en aandacht. TMA staat voor Talenten Motivatie Analyse en gaat ervan uit dat mensen het best functioneren en het meest betrokken zijn, als ze werk doen dat dicht bij hun drijfveren en talenten ligt. Met een wetenschappelijke aanpak geven we inzicht in talenten en drijfveren.

Onderwijs

Wat we nog meer bieden.

FUWASYS
Competentiematch
Assessments
Cultuurshift
Ontwikkelacademie